lørdag 20. mars 2010

Nedtur for kattugla og meg


Bildene er tatt under kontrollerte forhold


Jeg har hatt ei ny kattugle i pleie etter at den ble påkjørt for godt 14 dager siden.
Det så ut som ytterste ledd i den ene vingen var knekt ellers virket den så frisk og rask.
Reiste en tur til vetrinær for en undersøkelse å etter å ha tatt røntgen av begge vingene så var gleden stor da det ble konstantert at det ikke var brudd likevel.
Den trengte bare litt ro i ca 14 dager noe den fikk var kun innom å la 2 til 3 mus på et par stubber hver kveld.
I dag var dagen hvor ugla skulle få friheten tilbake å jeg gledet meg til å se den fly avgårde! Turen gikk til stedet hvor den ble påkjørt,der dro vi opp i skogen hvor den skulle slippes. Det var to andre med som skulle ta noen bilder når jeg slapp den siden jeg ikke kunne ta de selv. (kjekt å ha som et minne)
Desverre gikk det ikke slik jeg hadde håpet og trodd for ugla tok ikke høyde men landet i steden på bakken 20 til 30 meter lengre borte.
Nytt forsøk ble gjort 3-4 ganger til uten hell ugla trakk til den ene siden å mistet høyde.
Svært skuffet måtte jeg bare innse at det ikke gikk slik jeg hadde håpet og trodd.
Har en mistanke om at røntgenbildene ikke stemmer helt etter dagen i dag.
Så nå er ugla tilbake i boden og jeg får ta en ny tur til vetrinær til uka.
Frem til da skal den fortsatt få god pleie,om jeg ikke har gitt opp håpet for ugla så ble jeg betenkt etter dagen i dag.
Må likevel takk Dag Norman for gode musebidrag til ugla.

3 kommentarer:

Rolf Hult sa...

Håper og krysser fingrene for at det fortsatt skal gå bra med ugla! En god historie må oftest ende lykkelig...

Anne Ueland sa...

Tusen takk for at jeg fikk bli med idag. Jeg har fått mange gode bilder av ugla og deg. Veldig trist at det ikke gikk som vi håpet idag, men jeg krysser det som krysses kan for at det kommer til å gå godt med Cathy :D

Hilsen Anne

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Rolf og Anne

Tusen takk for kommentarene:-)

Med god hjelp via mailen du videre sendte til meg Anne fra uglekjennerene i England så har jeg fått ennå mer tro på at dette går veien for ugla:-)

Mvh Rune