onsdag 13. januar 2010

Isfugl





På lørdag hadde jeg planer om å ta en tur opp i ørnecamoflasjen min men etter en prat med en kamerat så droppet jeg det å ble med for å se etter isfugl samt og bli med på et fototreff senere på dagen på sele.
Det har vært en isfugl som har hatt tilhold sør i Rogaland en stund så den var helt klart verd et besøk. Vel nede på morgenkvisten så tittet vi over på noen trær langs elva å midt inni alle de rimfrosne trærne satt den lille fargerike fuglen. Vi satt oss ned og fulgte fuglen som vaktsomt fulgte med på oss og på det som var i elva. Fikk tatt litt bilder og sett når den fanget to fisk på fire stup som den gjorde der vi satt så fangst prosenten må vel være bra...
Siden plassen lå i skygge hele dagen så var det vanskelig å fange fuglen mens den fisket.
Dagen etter så tok jeg turen nedom igjen siden jeg var i området men da var den borte å har ikke blitt sett siden. Den fant seg sikkert en annen å litt mindre trafikkert fiskeplass.

Likevel så kosa jeg meg i 20minus å de snaut to timene jeg var der på lørdag:-)

2 kommentarer:

Fotojakt sa...

Hei!
Alldeles nydelige bilder av en fantastisk vakker fugl!

Mvh Linda

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Linda

Takk for kommentaren:-)
Det er første gang jeg har hatt mulighet til å få sett den flotte isfuglen på nært hold å med noen bilder på minnebrikka så var jeg godt fornøyd.

Mvh Rune