mandag 7. desember 2009

Ærfugl og Hornugle

Ærfugl med potet
Hornugle

Det er noen hornugler som holder til i noen grantrær på Rege. Der var de og i fjor å sikkert tidligere år og. Like lette å få øye på er de ikke alltid når de står tett inntil trestammen å halv sover men et bilde å to av ugla i miljø er det av og til mulig å få.

Var og en tur nede på havna å fikk øye på en ærfugl som drev å dukket å med ett kom den opp med noe i nebbet. Lurte på hva det var å tenkte at her kan det bli noen kjekke bilder om lyset ikke var på min side.
Satt meg ned å knipset en serie å lurte fælt på hva den hadde i nebbet ikke var det kråkebolle eller noe annet jeg hadde sett før i sjøen. Når jeg kom hjem så jeg at det var ei potet å det hadde ikke jeg i tankene når jeg knipset. Om den var kokt eller ei vet jeg ikke men det hadde gjort seg mer med ei kråkebolle heller....

Ingen kommentarer: