søndag 15. november 2009

Hønsehauk




Var en tur i camoflasjen i går i et heller surt vær,fikk noen bilder av en flott voksen hauk. I den kraftige vinden så fant den det lurest å holde seg på bakken å ville ikke sette seg på noen kvist så jeg fikk mitt.
I dag var jeg nede og foret å når jeg sto med hytta så hørte jeg noe rasling i buskene med vannkanten bak meg. Tenkte med en gang at det kunne være ei vannrikse å mens jeg sto der å tittet så ser jeg bevegelser i buskene. Overaskelsen er stor når jeg ser en hønsehauk som titter urolig mot meg som en hakkespett som nysgjerrig legger hode forsiktig på utsiden av et tre for så å gjemme seg igjen... Det var ikke lett for hønsehauken så det begynte å bakse fælt inni buskene etterhvert å jeg begynte å lure på om den var skadd siden den ikke fløy.
Den kom seg over på et jorde på andre siden av bekken der lå den i gresset med vingene ute å viste ingen tegn på å fly.
F... den er skadd tenkte jeg etter å ha sjekka at det var svært lite som var spist av åte som jeg forlot i går. Mens jeg sjekka åte så hadde den kommet over til hytta igjen,jeg gikk bort å kunne ta på den vis jeg ville noe jeg ikke gjorde men sjekket fuglen så godt jeg kunne å så ikke tegn til skadde. Etter en stund så tok den heldigvis til vingene å fløy tungt avgårde så det eneste svaret jeg har å håper er at den må ha tatt en fugl ved camohytta å ha spist seg stapp mett.

Det var en uvanlig opplevelse å gleden var stor når den fløy avgårde å jeg får bare si at den er veldig velkommen igjen:-)
Nå har jeg en dag til å sjekke og legge ut åte så kommer Morten hjem og overtar foringen å jeg kan konsentrere meg om min camoflasje. Det er travelt når en skal følge opp to plasser men du verden så kjekt!:-)

Ingen kommentarer: