fredag 26. desember 2008

Ung Fjellvåk

Våt fjellvåk portrett
Fjellvåk med nese for høne....
Fjellvåk på stubbe

Har gått på hardangervidda i årevis på jakt etter fin ørret,naturopplevelser og stillheten en opplever der oppe. En av karakter fuglene på vidda er fjellvåken å for meg så er det ingen skikkelig fjelltur uten og ha sett og hørt den. Har fulgt den på en hekkeplass på vei til et av mine gode fiskevann i flere år. Fjellvåken legger ingenting i mellom vis jeg nærmer meg hekkeplassen da stuper den ned mot meg og legger ikke om kursen før den er en god meter i fra så er det opp igjen for en ny runde. Desverre så har det ikke vært hekking de to siste åra men med ett godt smågnager år så håper jeg den kommer tilbake.
Nå vinterstid så er det noen helt få og stortsett ungfugler som trekker ned til jæren å det er det jeg har fått bilde av her.

Ingen kommentarer: