mandag 4. april 2011

Spania og Gibraltar

Fjelletsvoktere på Gibraltar


Så var det tilbake etter en fin tur til Spania og Gibraltar.

Var der sammen med gode venner å hadde det sosialt og fint.

Fikk sett mye fugl og landet på 98 forskjellige uten å"jaget"etter nye hele tiden.

Denne turen valgte jeg å kun ta med skimmer og wimberlyhode og sløyfet stativet de skulle vise seg å være en stor bommert.Det er godt tilrettelagt for å se på fugl i naturreservatene men fotomessig ble det ikke det helt store på de plassene jeg var siden det etter min mening ikke er tilrettelagt for annet enn turist/dokumentasjon fotografering.

Måtte ta mye på frihånd å med 500mm så sier det seg nesten selv at alle fuglebildene jeg har gått igjenom til nå har havnet i søpla.

Heldigvis så reiste jeg ikke ned kun for foto men for å være i lag med gode venner så da gjør det ikke så mye at jeg ikke lyktes helt med fotograferingen.

Legger ut noen bilder å skulle det dukke opp noen bedre så legger jeg ut de senere.

4 kommentarer:

Knut Børge Strøm sa...

Hørtes og ser ut som du har hatt en kjekk og opplevelsesrik tur. Likte best det andre bildet av apen. Forøvrig severdige bilder av avosetten og svalestjerten også.

Knut Børge

Rolf Hult sa...

Virker som dere har vært heldig med pent vær. Første bildet med han kameraten der på berget, og alle skipene i bakgrunnen var stilig.

Nå blir det sikkert mange fine turer hjemme også... Det ryktes å bli en fin vår (værmessig) her hjemme da :)

Svein E. Børresen sa...

Heisann!

En spennende serie du har fra Gibraltar. Falt for det første bildet, for i bakgrunnen ligger mange skip. Hver gang jeg har vært ved Gibraltar har jeg gått gjennom Gibraltarstredet med store tankskip. Bildet får nesten utreisetrangen til å blomstre igjen.

Hilsen Svein E. Børresen

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Knut Børge,Rolf og Svein og tusen takk for hyggelige kommentarer:)

Knut: Takk for at du skrev svalestjert hadde de på tunge men fikk det ikke frem å ingen ting er mer irriterende en det,he,he.

Rolf:Nå er det bare å komme seg ut å du har jo mye spennende hakkespett skoger rundt deg så jeg kommer nok innom vettu.

Svein:Det var trangt om plassen for båtene der nede å jeg kan tenke meg at du har fått opplevd mye fint lys på dine turer til Gibraltar når du har kommet sjøveien.

Ha en fin kveld

Mvh Rune