lørdag 15. januar 2011

Ravn






Det er ikke så ofte jeg har hatt ravn på besøk ved camoflasjen men denne sesongen har det kommet noen som har vært litt til og fra.
De er svært skeptiske for camoflasjen står ved et fjell å når ørna kommer går det fort kanskje for fort for enkelte av ravnene for det var sju og nå ser jeg ikke mer en tre. De to kråkene er og forduftet.
Ventetiden på ørn kan ofte bli lang så ravn og kråker er for meg kjærkomne og kjekke foto objekter som jeg håper å få jobbet mer med i tiden som kommer når mer lys kommer inn på plassen min.
Det har vært mye grått vær i det nye året så jeg har ikke brukt så mye tid på foto i det siste bildene av ravn tok jeg på tampen av 2010.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte ravnebilder!

Mange flotte innlegg du har på denne bloggen!

Mvh
Leiv Arne

Torbjørn Helgesen sa...

Dette var flotte Ravnebilder.

Lasse sa...

Otroligt fina bilder - riktiga mästerverk !Gratulerar !!

Knut Børge Strøm sa...

Pene bilder av de staselige ravnende dette. Igrunn en veldig vakker fugl med sin metallisk kullsvarte fjærdrakt.

Selv har jeg aldri fotografert ravn, for det om jeg har vært en god del turer til rovfuglskjul.

Ha en fin Søndag.
Knut Børge

Svein E. Børresen sa...

Herlige bilder av ravn, dette! Likte særlig det nest siste med rosa bakgrunn. Nydelig kontrast til fuglen selv. Ravnen er skeptisk fordi den er vår klokeste fugl. Den vurderer en situasjon før den gjør noe.

Hilsen Svein E. Børresen

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Leiv Arne,Torbjørn,Lasse,Knut Børge og Svein,tusen takk for hyggelige kommentarer:)

Håper på flere bilder av ravn etter hvert,jeg bygde for noen år siden camohytta når jeg startet med naturfoto uten å tenke så mye på lyset var glad jeg bare fikk se en ørn på nært hold. Har litt forskjellige muligheter ang.bakgrunn/lys men ser frem til at solen skal begynne å skinne på åteplassen igjen.

Kjekt å høre at du liker bloggen min Leiv Arne:)

Ønsker dere en fin kveld og ei god uke

Mvh Rune

Magne Myhren sa...

Ja, ravnen er utrolig vakker. For min del likte jeg særlig bildet der du har tonet ut bakgrunnen, selv om kanskje også greina ble litt borte. Facinerende å se hvordan alle fjær finner sin plass - tilsynelatende kaotisk - likevel i full orden.
Skulle ønske det var mine bilder og opplevelser! Lykke til videre!
Vennlig hilsen Magne

Kai Edvard - naturligvis! sa...

Som alltid profft utført Rune!!!!