tirsdag 4. august 2009

Tjeld

Tjeldpar
Tjeld i strandsonen

Var en tur ut på jæren i går å hadde vadere i tankene. På vei ned så jeg godt med storspove,vipe og noen tundralo på et jorde. Vel nede så var det stortsett myrsniper,sandlo og noen få tundrasniper å se ved sjøen. Var og heldig å fikk se ei alaskasnipe som fløy over meg lydhør som bare det.så det var en bonus.
Satt en god stund å prøvde å få noen bilder av vaderene men de var ikke særlig samarbeidsvilige.
Mens jeg satt der så trakk det og flere små og større flokker med tjeld sørover så det er ingen tvil om at en blir på minnet at det går mot høst selv om det heldigvis er en stund til ennå.
Det er likevel litt vedmodig nå som den livlige fuglen etterhvert ikke er å se med sin herlige låt. Den som og får meg i godt humør en tidlig fin sommerdag når jeg er nede i fjæra hvor bare den bryter stillheten sammen med et par måker.

Kan en få det bedre en fin tidlig sommer morgen langs kysten...

Ingen kommentarer: