tirsdag 10. mars 2009

Hønsehauk og fjellvåk

Fjellvåk

Hauk og due

Hønsehauk portrett

Fjellvåk på åte

Fjellvåk på stubbe

Jakten på bilder av rovfugler går mot slutten nå som de begynner å tenke på årets hekking å de trekker seg tilbake etterhvert. Det har blitt mange og lange timer i camoflasje og med det og flere flotte opplevelser.
Likevel gir jeg ikke helt slipp på rovfuglene for i mai drar jeg til Danmark for å få med meg rovfugltrekket sammen med tre kamerater. Der vil jeg og få mulighet til å knipse bilder av en del andre fugler så det ser jeg frem til.
Om jeg er hekta på rovfugl så skal det nå bli kjekt å bruke tid på alle de andre fuglene som enten er stasjonære eller kommer trekkende utover våren.
Det blir utvilsomt en spennende tid fremover og med et vårlig drag i lufta så blir det godt å være ute for å kunne sette seg ned for å lytte og oppservere å kanskje få bilder av noen nye fuglearter.

Ingen kommentarer: