søndag 22. februar 2009

Kongeørn

Våt og god ung Kongeørn

På tide og bevege seg litt..

Kråka er på vakt

En"stor"vingestrekk

Så er det rett før den drar avgårde

Jeg var oppe tidlig,tidlig i måres(natt)med kongeørn som mål.
Jeg trives nok best med å gå men siden det var mer enn nok snø i fjellet så måtte det bli et par fjellski jeg har i garasjen. Mine skiferdigheter er noe rustne men kom frem gjorde jeg å det i go tid før det lysnet.
Det var meldt godt med regn utover dagen selv om det var snø i lufta på morgenen. Jeg tenkte med meg selv at det kunne vært tøft å fått en kongeørn som var nedsnødd. De tankene ble endret til våt kongeørn etter som tiden gikk.
Kongeørn dukket opp men da så jeg bare tåke i kamera så her var det nok kondens i huset å det er ikke lett å få bort,har alltid med ekstra kamera og linse men noen"take off"bilder kunne jeg glemme for det var uaktuelt å bytte linse å kanskje sitte med kondens i begge kamerahusene.
Med gråværet å pøss regnet som kom så er det ikke lett og få"smellen"i øyet på ørna men våt var den og kjekt er det med noen andre ørnebilder i arkivet. Fornøyd med dagen kom jeg meg til bilen når det var blitt mørkt igjen våt til skinnet men med fine opplevelser friskt i minne.

Ingen kommentarer: