onsdag 28. januar 2009

Rådyr

Rådyrbukk på våren

Bakfoten duger godt som kløpinne...

Et enkelt sjulested i sivskogen

Her tok bukken seg tid til noen brøl før den forsvant


Rådyr er et kjekt innslag som en kan være heldig og se i noen av byen's grønnelunger.
De lever likevel farlig de rådyra som fortsatt har byen som sitt tilholdsted med et veinett som går på kryss og tvers så er de flere påkjørsler hvert år.
Rådyr har ikke vært det dyret jeg har jobbet mest med når det gjelder å få noen bilder. Jeg vil nok bruke litt tid på de fremover etter og ha registrert noen små grupper som har fast tilhold i diverse skogshold/jorder for det er utvilsomt et flott dyr.
De rådyra jeg legger ut nå har jeg møtt på når jeg har vært ute for og fotografere andre ting men noen få bilder har det blitt før de har forsvunnet med elegante sprang inn i skogen.

Ingen kommentarer: