mandag 21. februar 2011

Myrhauk

Ung myrhauk i kveldslys





Det blir fortsatt en del timer i camoflasje etter rovfugl siden fotograferingen av de avtar i mars så må en kose seg mens en kan.
Myrhauk ser jeg sommerstid bla.på Fokstumyra på Dovre og i diverse andre fjellområder samt på trekk vår og høst.
Det overvinterer årlig noen få langs kysten i Rogaland

Det er ikke den som pleier og dukke opp på forring så jeg var heldig å få besøk av myrhauk hunner to dager på rad på åte. Første gang for min del:)

Har et håp om å være på rett plass en gang i løpet av året så jeg får bilder av den flotte hannen og.

9 kommentarer:

Knut Egil Nes sa...

Hei!
Flotte bilder!
Favorittene ble de to første bildene. De syntes jeg var fantastiske!

mvh Knut Egil

Øyvind Bjerkeseth sa...

Veldig fine bilder, nr 1 var helt knall.

Knut Børge Strøm sa...

Heldiggris! Forstår du var i godt humør, etter å ha tatt slike bilder av en svært eksklusiv art. Håper virkelig du får bilder av hannen også, for den har jeg sett meget få gode bilder av. Så er den som du sier fantastisk vakker, i sin koksgrå fjærdrakt.

Favorittbildet av de du presenterer her, blir nummer to.

Ha en fin uke.

Knut Børge

Unknown sa...

God kveld.
Etter å se hva du legger ut av bilder skjønner jeg at jeg burde forsøke å få en helg eller to på dine kanter.
Du har fått med deg både lav vinkel og kveldslys. Herlige bilder.

Kåre

Knut-Sverre Horn sa...

Likte spesielt hvordan det glødende lyset og glimtet i øyet hever fluktbildet.

Nummer to er også flott.

(Og en voksen hann hadde vært enda vakrere... de få jeg har sett har vært solide oppturer!)

Svein E. Børresen sa...

Hei!

Litt flaks må vi også unne oss. Det var virkelig bra bilder du fikk av myrhauken! Myrhauken er en flott fugl det er moro å få i søkeren.

Hilsen Svein E. Børresen

Christian Tiller sa...

Kjempeflotte bilder! fabelaktig lys og fuglen er jo bare digg - har lagt ut link til bildene dine fra min blogg :)

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Knut Egil,Øyvind,Knut Børge,Kåre,Knut Sverre,Svein og Christian. Tusen takk for hyggelige kommentarer:)

Kåre: Rovfugl sesongen er snart på hell men om ikke lenge så begynner de første vaderene og komme tilbake så der er det og muligheter helt frem til mai/juni.

Knut Sverre:Jeg er helt enig med deg i at myrhauk hann oppservasjonene er solide oppturer.
Det er ikke mange jeg ser hvert år så bilde av den er nok en ønske drøm men en dag så er jeg forhåpentligvis heldig å får den på hold når den er på matsøk på jæren.

Christian:Kjekt at du la en link til myrhaukbildene. Du er jo heldig å har fått den på samme plass for noen år siden:)

Ha en fortsatt fin helg alle sammen:)


Mvh Rune

Tom Dyring sa...

Nydelige bilder !! Fin fargepallett med de gule og brune tonene og bløtt lys