lørdag 5. februar 2011

Kongeørn






Var en tur oppe i camoflasjen en stund siden sist. Været var fint og lyset er blitt mye bedre enn i de mørkeste tiden rundt jul. Det var rolig men det kom ørn så jeg fikk knipset i godt lys den holdt seg med åte i flere timer å dro ikke før mørket kom sigende.
Savnet et par faste gjester så jeg lurte på hva som hadde skjedd i det siste. Hadde de trukket videre,ville de bare ikke komme på en visit i dag eller har mildværet gravd frem et dødt dyr inne i fjellet det blir ofte til at en funderer litt når en føler at det ikke er som det pleier.
Vel hjemme så pratet jeg med en kamerat å fikk vel på en måte en bekreftelse på det jeg hadde tenkt for det lå 3 dø sauer lengre inne i fjellet å det var oppservert flere kråker,ravn og ørn på og i området.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Flott lys du har fått på alle bildene her! Det øverste bildet var virkelig flott!
Flott blikk på ørnen og topp skarphet!

Rolf Hult sa...

Nydelig lys du får på bildene nå. Ser ut til at våren sånn smått er i anmarsj kanskje.... Lyset er topp på alle disse utvalgte, liker særdeles motivet på bilde 3. God helg!

Knut Egil Nes sa...

Hei!
Flotte bilder!
Lyset på bildene var strålende!
Gratulere!

mvh Knut Egil

Knut Børge Strøm sa...

God kveld/natt Rune.

Virkelig en flott lokalitet du har for kongeørna. I hvilken kommune er det du har åteplassen?

Samtlige bilder er flotte, men det jeg legger spesielt merke til her, er en helt utrolig og fantastisk vakker bakgrunn i de to siste bildene! Tror knapt jeg har sett noe finere i det siste.

Håper du får enda flere bilder med den bakgrunnen, manko kadaverhodet i forgrunn ;)

Gleder meg til å se flere.

Knut Børge

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Hei Leiv Arne,Rolf,Knut Egil Og Knut Børge og tusen takk for hyggelige kommentarer:)

Knut Børge:Den er i Bjerkreim.
Er helt enig ang.rådyrhode men den sto som ei staue med åte.
Like best å knipse før de går på åte for da ser de"naturlige ut" evt.etter når de er mette å har flyttet på seg.
Ønsker er en ting men jeg tar det jeg får:)

Ha en fine kveld.

Mvh Rune

SKIZO sa...

Excellent
Pictures