mandag 17. november 2008

Jaktfalk











I høst fulgte jeg en ung jaktfalk over litt tid med kikkert. Etterhvert oppserverte jeg at den ofte slo seg ned i et eldre tre som sto for seg selv på et større jorde. Da tenkte jeg at tiden var moden for å se om det var mulig å få tatt noen bilder.
Dro ut etter jobb å lagde en liten camoflasje i et skogsholdt like ved å la meg til å vente. Det dro ut og jeg sovnet en timestid,overaskelsen var derfor stor nå jeg så bort på treet for der satt jammen meg jaktfalken. Fikk knipset noen få bilder før den dro men jeg valgte å bli sittende i håp om at den ville ta turen innom igjen,noe den gjorde to ganger til. Fikk da god tid til å studere og knipse noen flere bilder av falken.
Det var en flott opplevelse å nå skal det og sies at jeg la meg til et par ganger til men da uteble den.

Ingen kommentarer: