søndag 2. august 2009

Laksefiske

Laks på 6,5kg
Lakselus
Fiskeskjell et kunstverk i seg selv

Har brukt mye tid i skog og mark til fotografering så denne lørdagen skulle det fiskes i frafjordelva.
Var ganske gira nå jeg dro innover tidlig på morgenen for jeg viste at det var vann men gikk fisken på forrige flommen som var for ei go uke siden å ville det være noe som kom på denne.... Jeg hadde noen spørsmål som trengte svar.
Elva var fin når jeg kom inn så det gikk fort å få utstyret klart! Siden jeg ikke viste hvordan det hadde vært tidligere i sesongen så tror jeg det hjalp på fiskegløden min. Jeg fisket et par timer før jeg traff en av de faste traverene i elva som kunne gi rapport om sesongen så langt.
Det var bedrøverlig det jeg hørte for selv om starten på sesongen var meget bra så var det tatt lite fisk etter det å kun noen få på forrige flom og et par på denne. Jeg bobla ikke over av fiskeglød etter å ha hørt dette å selv om jeg skulle fiske denne dagen så begynte jeg å tenke på å kjøre til Jæren heller å fotografere vadere for da får en alltid noe...
Litt bedrøvet over det dårlige fiske så fisket jeg av en høl som på den store vannstanden kan være god å etter et par kast var det fast fisk å den dårlige sesongen var med ett glemt!
Etter noen gode utras kleppet jeg en fin luset laks på 6,5kg godt fornøyd hang jeg den i et tre ventet litt å tok en ny runde fikk en sjøørret på 1kg som ble fint satt ut og etter litt en laks til på 6,3kg luset den og.
Siden været var fint så dro jeg hjem og la fiskene i frysen,spiste og slappet av før jeg kjørte inn igjen. På de timene jeg var hjemme så hadde elva falt betydelig men var fortsatt fin.
Så nå var det dukket opp nye fiskeplasser som jeg ikke fikk fisket på morgenen.
Fikk på en fin laks i det jeg hadde hånden langt nede i vadebuksa for å ta opp mobilen som ringte men laksen gikk før jeg fikk gitt et godt tilslag. Tok så en brun laks på rundt 5kg som jeg satt ut igjen før jeg dro hjem for kvelden godt fornøyd med dagen.
Det var de fiskene så ble tatt den dagen i elva så jeg var fornøyd med at jeg ikke har glemt gamle kunster oppi all fotograferingen.

Ingen kommentarer: