onsdag 4. februar 2009

Hønsehauk

Hønsehauk på åte

Her gjør den seg større å har inntatt forsvarsposisjon


Tok meg fri fra jobben på mandag for og sitte i camoflasje på jakt etter noen haukebilder.
Været var strålende og spenningen var stor når jeg satte meg inn hva ville de neste timene bringe....
Etter noe venting så dukket det opp en voksen hønsehauk så da var det bare å ta en serie bilder.
Etter en stund så inntok den en forsvarsposisjon og gjorde seg stor å da steg spenningen og hos meg hva er det som nå dukker opp... Etter noen minutter så ser jeg en musvåk sette seg å siden det er noe finere og se på en musvåk på pinne enn hauk på åte så prøvde jeg og dreie på kamera men vips så var den borte så den var sky.
Hønsehauken satt en god stund på åte å når den var ferdig så dro den rett avgårde uten og sette seg på noen av stubbene som jeg hadde håpet på. Kunne nok ha ønsket meg hauken i et fint kveldslys og ikke i et hardt dagslys men når det er sagt så er jeg meget godt fornøyd med en flott opplevelse og timene bare fløy avgårde.

Ingen kommentarer: