lørdag 10. juni 2017

Amerikaavosett

Når jeg i påsken var på tur til USA med et par gode venner så måtte jo noe av tiden brukes på vadere. Vi var i statene Texas og Louisiana og Amerikaavosett var en av vaderne jeg håpet å få se denne gang. Det er en flott fugl og jeg fikk sett en stooor flokk på den ene mudderbanken  Så da var det bare å legge seg ned i sorpa og knipse i vei.
Jeg har sett mange store flokker med vadere langs jærkysten på trekk og trodde jeg var bortskjemt men neida all is bigger inn US til og med vaderflokkene på mudderbankene:)



4 kommentarer:

naturglede/Randi Lind sa...

Du gode min for mengder av fugl! Her fikk du noen vakre blinkskudd!

Rune Sveinsgjerd Karlsen sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar Randi:)

Maja sa...

Mange tak. :)

Blog Life sa...

Many Thanks for the shared this informative and interesting post with me.
Play GOT Winter is Coming |MooMoo io mods 2020|Paper io 2020 mods|Brutal io mods 2020